AJANKOHTAISTA

REJ Design mukana Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa

REJ Design on mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa. Kampanjan myötä haluamme muistuttaa kotimaisen työn merkityksestä tuotteidemme taustalla.

”Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme liputtaa suomalaisen työn puolesta. Suomalaiset tuotteet ja palvelut työllistävät Suomea. Avainlippu on osoituksena siitä. Suomessa valmistetut tuotteet ovat lisäksi kestäviä, luotettavia ja turvallisia. Kaikilla REJ Design -kuivaimilla on Avainlippu-merkki”.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

Tutkimustulokset kertovat, että suomalaiset haluavat tehdä arvopohjaisia valintoja. Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus yrityspäättäjien keskuudessa on 92 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti. Avainlippu on arvovalinta. Siihen liittyy myönteisiä asioita, kuten vastuullisuus ja laatu. Jokainen suomalaiseen tuotteeseen kohdistuva ostopäätös luo uusia työpaikkoja. Kaikkien panosta tarvitaan.

Onhan siinä Avainlippu -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten yhteinen kolmivuotinen kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä Avainlippu-alkuperämerkin tunnettuutta ja vaikutusta ostopäätöksiin. www.avainlippu.fi